#légi közlekedés




Sztárokhoz illő fogadtatás jár az ide érkező kínai turistáknak, de lesz, aki kiszolgálja őket?
 

Sztárokhoz illő fogadtatás jár az ide érkező kínai turistáknak, de lesz, aki kiszolgálja őket?

Február óta két tucat kiválasztott országba ismét utazhatnak kínai turistacsoportok, köztük Magyarországra is. Április elején meg is érkezett hozzánk az első turnus. Bárhol is landolnak, sztároknak kijáró fogadtatás várja őket, a fél világ tőlük várja a turisztikai szektor felélesztését. Csakhogy az ágazat a koronavírusévek alatt elsorvadt, és hiába van erősödőben, egyelőre képtelen kielégíteni a hirtelen újra berobbant keresletet. Ez a gond egyelőre csak a Kínával szomszédos országokat sújtja, a turistaözön most még csak rájuk zúdul. A nyugati féltekének még várnia kell, már csak azért is, mert a Covid alatt a repülőjáratok is leépültek, azokból sincs elég.











Váradi József: Nem tartjuk magunkat alapvetően felelősnek a járattörlések miatt
 

Váradi József: Nem tartjuk magunkat alapvetően felelősnek a járattörlések miatt

Egyharmaddal több utast szállít ma a Wizz Air, mint a világjárvány előtt, de a forint gyengülése, a dollár erősödése és az olajárak elszállása gyengíti a légitársaság pozícióját. Erről is beszélt a hvg.hu-nak Váradi József, a társaság vezérigazgatója. A szakembert kérdeztük arról, mekkora költséget jelent a társaság számára az extraprofitadó és ezt hogy igyekeznek behozni, terveznek-e belföldi járatokat, és arról is beszélt, hogyan áll a vizsgálat a nyári járattörlések miatt.





 

"Itthon tanárként kényelmesebb életem van, mint a müncheni reptéren volt földi kiszolgálóként"

Velük találkozik legkevésbé a reptéri utas, mégis kulcsfontosságú a szerepük a repülésbiztonságban és a menetrend betartásában. A hvg360 az európai légi közlekedési káosz árnyékában eddig több tucat pilótával és légiutas-kísérővel interjúzott, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat, és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk harmadik, egyben befejező részében földi kiszolgálók mesélnek arról, mennyit lehet keresni egy reptéren, mi az, amit eltitkolnak az utasok elől, és hogyan látják a mostani európai légi közlekedési káoszt.