Annyira fogytán a nyugati alkatrész, hogy már kerékfékezés nélkül landolnak az orosz utasszállítók
Erre a légitársaságok szólították fel őket.
Erre a légitársaságok szólították fel őket.
Megint járattörlések, többórás késések, kígyózó sorok várhatják a nagyobb európai repülőtereken az utazni vágyókat, a Ryanair pilótái is sztrájkolnak.
Nem repülhetnek Oroszország fölött, és ez kedvező helyzetbe hozza a vetélytársakat, a török, a kínai, az indiai és a közel-keleti repülőtársaságokat. Az Európai Unió ráadásul környezetbarát üzemanyagot akar, ami drága, ezért az amerikai légi társaságok kerülhetnek előnyösebb helyzetbe. Repülőtársaságok világtalálkozója Isztambulban június 4 és 6 között.
Csavaros jogi ügy kerekedett a Ryanair és a kormány közötti nyilatkozatháborúból, amely idiótázással indult tavaly nyáron, majd egy több száz milliós fogyasztóvédelmi bírságig jutott el. Az ítélet azonban nem ezért érdekes, hanem mert rávilágít arra, a kormány hogy próbált trükközni az extraprofitadóval.
Utasai rekordprofitot hoztak a fapados légitársaságnak, a jövő pedig ennél is fényesebb a cég szemében.
Egyelőre a lengyel és az olasz piacon.
Első körben a járatok szűk körénél lesz elérhető az előfizetéses szolgáltatás.
Ha valóban jönnek a környezetbarát üzemanyagok, akkor többet kell fizetni a repülőjegyekért, és emiatt minden valószínűség szerint csökken majd az utazóközönség - írja a Fenntartható Repülés című jelentés, melyet a BBC ismertet.
Február óta két tucat kiválasztott országba ismét utazhatnak kínai turistacsoportok, köztük Magyarországra is. Április elején meg is érkezett hozzánk az első turnus. Bárhol is landolnak, sztároknak kijáró fogadtatás várja őket, a fél világ tőlük várja a turisztikai szektor felélesztését. Csakhogy az ágazat a koronavírusévek alatt elsorvadt, és hiába van erősödőben, egyelőre képtelen kielégíteni a hirtelen újra berobbant keresletet. Ez a gond egyelőre csak a Kínával szomszédos országokat sújtja, a turistaözön most még csak rájuk zúdul. A nyugati féltekének még várnia kell, már csak azért is, mert a Covid alatt a repülőjáratok is leépültek, azokból sincs elég.
Két új járatot és tucatnyi járat sűrítését jelentette be Budapestről a diszkont légitársaság, amelynek vezetői cáfolták azt is, hogy szóba került volna, felvásárolja őket a Lufthansa.
Egymillió aláírást gyűjtene össze a Ryanair annak érdekében, hogy rávegye az Európai Uniót, lépjen fel a francia légiforgalmi irányítók további sztrájkjaival szemben. A felhívásuk címzettje Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke.
Az elmúlt hetek balesetei után érdemes tudni, hogy bevezetés előtt állnak az első technikai megoldások, amelyek enyhíthetik a repülőgép hirtelen megrázkódtatásait.
A Lilium Air Mobility német légitaxi-fejlesztő vállalat csütörtökön közölte, hogy az általuk fejlesztett jármű elérte a 250 kilométer/órás maximális sebességet.
“A szankciók miatt nem veszélyesebb az Aeroflottal repülni” – így próbálta megnyugtatni a közvéleményt az orosz légitársaság feje, aki nagyon is tisztába lehet azzal, mit jelent, ha az Airbus és Boeing-flotta nem jut pótalkatrészhez Oroszországban.
Az „ideiglenes alkalmazási tilalom” nem jelenti az önkormányzati rendelet megsemmisítését, de „azonnali jogvédelem” azok számára, akik kifogásolják.
A koronavírus padlóra küldte az egész légiforgalmat, de a nyitás után fellendülés jött. Az újrakezdést leginkább a fapadosok tudták kihasználni , mert a gazdasági válságjelek miatt az utasok azt nézték: hogy lehet a legolcsóbban repülni.
A légitársaság több járatát kellett jelentősen késleltetni vagy törölni, miután az Egyesült Királyságban jelentős mennyiségű hó hullott.
A brit Aerospace Technology Institute (ATI) szerint a zöld hidrogén jelenti a kulcsot az első generációs, zéróemissziós repülőgépek felé.
A bevétel elérte a kétmilliárd eurót, ám ez sem volt elég a nyereséges működéshez.
Egyharmaddal több utast szállít ma a Wizz Air, mint a világjárvány előtt, de a forint gyengülése, a dollár erősödése és az olajárak elszállása gyengíti a légitársaság pozícióját. Erről is beszélt a hvg.hu-nak Váradi József, a társaság vezérigazgatója. A szakembert kérdeztük arról, mekkora költséget jelent a társaság számára az extraprofitadó és ezt hogy igyekeznek behozni, terveznek-e belföldi járatokat, és arról is beszélt, hogyan áll a vizsgálat a nyári járattörlések miatt.